E-COMMERCE
Za co kochamy
platformę B2B?
To nie przypadek, że sprzedaż online tak bardzo się rozwinęła. Niemal nikt już nie wyobraża sobie robienia zakupów inaczej, niż przez Internet. Stało się to możliwe, dzięki platformom e-commerce, które zmieniły oblicze biznesu, również w sektorze B2B.
Funkcjonalność platformy B2B oczaruje zarówno właściciela, handlowca oraz klienta. Co takiego w sobie ma i dlaczego właśnie ona może zmienić przyszłość Twoją, i Twojej firmy?
Platforma B2B jest to system przeznaczony do sprzedaży hurtowej online. Jego celem jest wspieranie samoobsługi klientów biznesowych oraz zaspokojenie ich potrzeb
w zakresie sposobu składania zamówień.
Jak platforma B2B złapie za serce właściciela firmy?
Każdy dzień dla właściciela firmy wypełniony jest obowiązkami, spotkaniami i ważnymi decyzjami do podjęcia. Poza obszarem zarządzania i organizacji, chce on również monitorować i wspierać sprzedaż, wprowadzać nowe pomysły i nadzorować ich realizację. Zależy mu także na dynamicznym rozwoju oraz budowaniu przewagi konkurencyjnej, ponieważ od tego zależy sukces jego biznesu.
Trudno zadbać o tak wiele spraw, kiedy mamy do dyspozycji ograniczoną ilość czasu. Z pomocą przychodzi narzędzie – platforma B2B. Właściciel pokocha ją za:
- Integrację z systemem ERP, dzięki czemu zyska pewność, że dane w Internecie są aktualne (ceny, stany, dane o towarach), a zamówienia, które zostaną złożone, firma będzie mogła z powodzeniem zrealizować.
- Możliwość pokazania, że firma oferuje nowoczesne i wygodne narzędzia do składania zamówień, podąża za trendami, słucha kontrahentów i odpowiada na ich potrzeby.
- Przyjmowanie zamówień 24h/dobę.
- Dotarcie do nowych klientów i możliwość sprzedaży na dużą większą skalę, niż oferuje to sprzedaż tradycyjna.
- Możliwość promowania swojej firmy/marki i budowania jej rozpoznawalności na rynkach globalnych.
Każdy szef chciałby mieć taką platformę.
Jak platforma B2B trafi do serca handlowca?
Codzienna praca handlowca to głównie powtarzalne czynności i mocno angażujące zadania. Przygotowuje oferty dla klientów, uwzględniając indywidualną politykę cenową każdego klienta. Negocjuje, nadaje rabaty. Odpowiada za wprowadzanie dokumentów ZK, FS, KFS, WZ w systemie sprzedażowo-magazynowym. Prowadzi wiele rozmów telefonicznych, odpowiada na zapytania przychodzące do skrzynki odbiorczej, czy uczestniczy osobiście spotkaniach z kupującymi.
Co by było, gdyby i on znalazł bardziej efektywny sposób poradzenia sobie z mnóstwem obowiązków, a zaoszczędzony czas zainwestował w budowanie relacji z klientami, poszukiwanie nowych kontraktów lub w rozwój osobisty?
Wykorzystując platformę B2B jest to możliwe! To narzędzie handlowiec pokocha za:
- Automatyczne tworzenie dokumentów ZK na bazie złożonych w internecie zamówień. Koniec przepisywania!
- Liczne automatyzacje, dzięki którym nie będzie musiał już nigdy informować klienta o statusie zamówienia, wysyłać maili o najnowszych produktach w ofercie, czy przekazywać informacji o aktualnych stanach, cenach.
- Oszczędność czasu, jaką zyska dzięki klientom, którzy samodzielnie złożą zamówienie. Bez problemu zapoznają się z interesującym ich asortymentem (przeczytają opisy, tabele parametrów, poznają skład, obejrzą zdjęcia, certyfikaty, instrukcje obsługi itp.). Bez potrzeby kontaktu z handlowcem!
- Większą sprzedaż i lojalność klientów, którzy dzięki wygodnemu narzędziu są skłonni kupować więcej i nie szukają innych dostawców.
- Zwiększenie liczby klientów, którzy samodzielnie znajdą ofertę w Internecie i wyślą zapytanie o możliwość współpracy lub zarejestrują się na platformie B2B, bez zaangażowania handlowca.
- Spokój o spójność polityki cenowej, niezależnie od kanału sprzedaży.
Odciążenie? Nowe możliwości sprzedaży? Te argumenty trafiają do serca!
Za co klient pokocha platformę B2B?
Pokochał właściciel, pokochał handlowiec, a klient?
Klient również nie narzeka na nadmiar wolnego czasu, więc szybkość i wygoda zamawiania mają dla niego ogromne znaczenie. Szereg udogodnień, które oferuje platforma B2B podczas zakupów hurtowych, na pewno rozgrzeje jego serce.
Zamiast dzwonić, wysyłać maile czy jeździć osobiście do hurtowni, klient będzie mógł
za pomocą platformy B2B złożyć zamówienie, w dowolnym momencie dnia (i nocy!).
Poza dostępem do oferty 24h/dobę, klient pokocha platformę B2B również za:
- Aktualne informacje o ofercie, jasno wskazane nowości w asortymencie, precyzyjne dane na temat terminów planowanych dostaw czy stanów magazynowych.
- Możliwość zamawiania w ramach wynegocjowanych przez niego cen.
- Bieżące komunikaty o promocjach, wyprzedażach, ofertach specjalnych.
- Możliwość modyfikacji koszyka w dowolnym momencie, oraz zbierania do niego produktów przez wiele dni, aż uzna, że zamówienie jest kompletne. Zoptymalizuje dzięki temu również koszty dostaw.
- Opcję powielania zamówień.
- Funkcję listy ulubionych towarów, dzięki której zamawianie stanie się jeszcze prostsze.
- Dostęp do historii zamówień i dokumentów, które może pobrać wprost z platformy.
- Aktualne informacje o statusach zamówień, kredycie kupieckim, rozliczeniach, terminach płatności.
Składanie zamówień to przyjemność!
A Ty?
Chciałbyś przekonać się, czy Ty również zakochasz się w platformie B2B? Umów się na darmową prezentację i zobacz, jak sprawdzi się w Twojej firmie. Ale bądź ostrożny… To może być miłość od pierwszego wejrzenia!
Jeśli chcesz poznać platformę B2B, która sprzedaje i spełnia oczekiwania klientów biznesowych – zapisz się na prezentację.